این دپارتمان متشکل از کارشناسان و جوانان با انگیزه و پر انرژی و مورد اطمینان شرکت در سطح منطقه آزاد ماکو ، تبریز ، تهران ، ارومیه و…جهت بازاریابی و فروش کالاهای مجاز بازرگانی فعالیت مینمایند و در فروش نقش بسزایی دارند شایان ذکر است که در عصر حاضر قبل از هرگونه فعالیت تجاری ابتدا باید مبادرت به بازاریابی نمود. تاجرانی موفق هستند که بازاریابی و تبلیغات را در راس فعالیت های خود گنجانده و برنامه ریزی داشته باشند زیرا بازاریابی و تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاری هست.
بازاریابی بر پایه ۴ مقوله اصلی (معروف به 4P) به شرح زیر استوار است:
۱ – کالا یا خدمات (به انگلیسی: Product) ۲ – توزیع یا محل (به انگلیسی: Place) ۳ – قیمتگذاری (به انگلیسی: Pricing) ۴ – ترویج (پیشبرد) (به انگلیسی: Promotion) پیام: کسب و کار شما چه پیامی را منتقل میکند؟ رسانه: روزنامه، تلویزیون، ایمیل، بیلبورد، تبلیغات در سایتهای اینترنت مخاطب: افرادی هستند که علاقهمند به محصولات و یا خدمات شما هستند.
تفاوت بازاریابی با تبلیغات: تبلیغات انتشار پیامهای ترغیب کننده است به منظور معرفی و ترویج محصولات و خدمات شرکت به مشتریان موجود و بالقوه در ازای پرداخت مبلغی معین. بازاریابی برنامهریزی، اجرا و هدایت هدفمند آمیختهای از فعالیتهای تجاری است، به قصد نزدیک سازی خریداران و فروشندگان به یکدیگر به منظور تبادل منافع یا انتقال محصول.
تفاوت بازاریابی با فروش: بازاریابی شامل هر اقدامی است که شما به منظور دستیابی به مشتریان و ترغیب آنها انجام میدهید. فرایند فروش شامل هر اقدامی است که شما آن را با هدف بستن قرارداد فروش و گرفتن امضای مشتری انجام میدهید. فروش به نتایج توجه کمی دارد و فقط به رشد میاندیشد، امابازاریابی در جستجوی افقهای دوردست و رسیدن به مرحله توسعه است.
کارکرد: بازاریابی امیال و نیازهای پاسخ داده نشده را شناسایی میکند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازهگیری میکند. به عبارت دیگر بازاریابی، بخشهایی از بازار را به عنوان مناسبترین بخش بازار برای شرکت شناسایی و مشخص میکند که شرکت نیز توانایی و امکان عرضه خدمات به آنها را دارد و همچنین مناسبترین محصولات و خدمات مورد نیاز آن بخش را طراحی و معرفی میکند. یکی از کارکردهای بازاریابی طی سالهای اخیر، تجاری سازی میباشد. حتی در برخی کتابهای جدید، تجاری سازی ترجمه مارکتینگ معرفی شده است.
اهم فعالیتهای این دپارتمان عبارتند از :
– بازاریابی و فروش کالاهای مجاز تجاری
– تامین و فروش پروفیلهای ساختمانی (چهار چوب، پروفیل درب و پنجره سازی،پروفیل Z ، فریم و…) به صورت مستقیم از کارخانه
– مصالح ویژه صنعت ساختمان(مواد عایق کاری و آب بندی استخر و مخازن آبی ، چسب کاشی و سرامیک و گرانیت ، پودر بندکشی آنتی باکتریال ، سخت کننده رویه بتن و … )